Διαχείριση θυμού

Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα, το οποίο προκαλείται όταν κάποιος νιώσει ότι καταπατάται κάποιο δικαίωμα του ή ότι δεν ικανοποιούνται οι ανάγκες του. Ο θυμός σε αρκετές περιπτώσεις και σε λογικά πλαίσια μας βοηθά, κινητοποιώντας μας να αντιδράσουμε όταν αισθανόμαστε πως κάποιος μας αδικεί ή όταν δεν πραγματοποιούνται όσα θέλουμε.

Παρόλα αυτά, πολλές φορές και ιδιαίτερα όταν ο θυμός μετατρέπεται σε οργή μπορεί να προκαλέσει  πολλά προβλήματα, όπως π.χ. αρνητικά συναισθήματα, σωματικές ενοχλήσεις, προβλήματα στις σχέσεις με τους γύρω μας κ.λπ..  Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι όσο αυξάνεται η ένταση του θυμού, τόσο αυξάνεται και η επιθετικότητα.

Για τους παραπάνω λόγους, είναι χρήσιμο να βρούμε τρόπους εκτόνωσης του θυμού, χωρίς όμως να ξεχνάμε ότι ο θυμός πρέπει απαραίτητα να εκφραστεί με κάποιο τρόπο γιατί διαφορετικά μπορεί να δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα τόσο στο ίδιο το άτομο, όσο και στους γύρω του. Ωστόσο, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον τρόπο με τον οποίο θα εκφραστεί.

Μερικοί τρόποι που προτείνονται για τη διαχείριση του θυμού είναι οι παρακάτω:

  • Όταν ο θυμός σας πηγάζει από τη συμπεριφορά κάποιου άλλου, καλό θα ήταν να απομακρυνθείτε από κοντά του ώστε να μπορέσετε να σκεφτείτε λογικά τι συνέβη και πώς θα το χειριστείτε
  • Χρησιμοποιείστε τεχνικές χαλάρωσης, π.χ. για λίγη ώρα προσπαθήστε να σκεφτείτε κάτι που σας ηρεμεί
  • Όταν ηρεμήσετε, προσπαθήστε να εκφράσετε αυτό που νιώθετε με ήπιο τρόπο και προσπαθώντας να καταλάβετε την οπτική του άλλου
  • Χρησιμοποιήστε, όπου είναι δυνατό, το χιούμορ για την εκτόνωση της κατάστασης
  • Σκεφτείτε τις συνέπειες που θα έχει μια ενδεχόμενη ρήξη στη σχέση σας με το άλλο άτομο
  • Αν νομίζετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάσταση, ζητήστε τη βοήθεια κάποιου ειδικού

Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια για να εφαρμόσουμε τα παραπάνω είναι να έχουμε αναγνωρίσει πρώτα ότι το συναίσθημα που μα διακατέχει είναι θυμός.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.